Až 93 % spotřebitelů je ochotno si připlatit za oblíbenou značku

28.02.2021

Tento článek se zaměřuje na výsledky průzkumu, který provedla společnost Trama na vzorku 10,000 spotřebitelů a 984 podnikatelů, přičemž cílem této analýzy je poukázat na důležitost ochrany značky pro úspěch podnikání. 

Účastníků průzkumu jsme se ptali, do jaké míry ovlivňuje značka jejich výběr produktů a služeb, přičemž jejich odpovědi ukázaly, že je to právě značka, která ovlivňuje konečné rozhodnutí až na 29 %. Vnímaná důležitost značky však není pro všechna odvětví stejná, a největší vliv značky na rozhodnutí zákazníků jsme zaznamenali v sektoru zábavy (47 %), IT (38 %) a vzdělávání (38 %). Na druhém konci žebříčku se ocitl sektor nábytkářský (21 %), zdraví a krása (22 %) a stavebnictví (23 %), ale i v těchto oblastech je vliv značky na rozhodování zákazníků velmi citelný.

Zdroj: Kompletní výsledky průzkumu naleznete na stránce Důležitost ochrany značky z pohledu zákazníků.